söndag 22 april 2012

Brewdog Bramling X (IPA Is Dead) (2011)



Provad: 2012-04-22

Äntligen fick jag tummen ur att prova Brewdog IPA Is Dead. Köpte Brewdogs låda i sommaren 2011 & den har stått & väntat på mig länge nu...

Först ut är Bramling X med en alkoholhalt på 7.5%.

Färgen är kraftigt bärnsten med en viss grumlighet. Jästfällning i glaset. Beigevitt, kraftigt, skum som lämnar rester på glaset.

Doft av konserverad frukt, persika, citron, hö, mosad banan & honung – spännande.

Smakar sött av hö, toffee, röda bär, banan & grape. En svag & mjuk beska som ligger kvar en bra stund bak på tungan & ropar mer!

Eftersom jag provar denna sent så finns det ett otal recensioner på ölet & de flesta har varit negativa till Bramling X.

Jag håller inte med. Kanske beror det på att den fått mogna i flaskan? Jag tycker denna öl är en trevlig bekantskap, frisk & fräsch samtidigt värmande & läskande!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar