tisdag 6 november 2012

BrewDog International Arms Race

Från novembersläppet 1:e nov. på Systembolaget kommer en ale helt utan humle (kan det vara nåt?), BrewDog International Arms Race.


Priset är 39:90 för 330ml så det är dyra doppar (121 kr /litern)


Färg: Mahognyfärgad, klar, med ett gulbeige skumtäcke som inte lämnar några rester.

Doft: Jenkatuggumi, tandkräm, icetea, julkryddor, anis... WTF!!

Smak: Sötsur smak, ingefära, anis, örter, bläähhh! Alkoholhalten på 7.5% känner jag inte, så där har BrewDog i alla fall lyckats.


Hade jag inte betalt närmare 40 kr för denna skiten så hade den gått i vasken. Snål som jag är (& lite nyfiken) så fortsätter jag smaka & dofta & hoppas att det kanske bara jag som är på dåligt humör?

Nä... efter en stund kommer jag på mig själv att det känns som jag druckit listerine. Jag har i alla fall en fräsch andedräkt (tror jag, svårt att avgöra själv :)

Det här måste vara något av det värsta jag druckit i ölväg. Dessutom till ett pris som nästan gör det åtalsbart... bedrägeri är det närmsta jag kan komma på...


Fy sjuttsingen - KÖP INTE! 
Just nu finns det bara 241st kvar på Systembolaget & det är ingen förlust...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar