söndag 11 augusti 2013

BrewDog Jack Hammer IPA

Dags att skriva något om släppet 1:e augusti!

Jag var på lillsemester med familjen på Österlen då det inträffade & var "tvungen" att vänta tills på måndagen innan jag kunde besöka Systembolaget.

Med lite detektivarbete så lyckades jag dock få tag på det jag ville ha!


Så i fredags provade jag BrewDogs Jack Hammer, en westcoast IPA med en rejäl beska.

Säljs på Systembolaget för 27:90 för 330 ml dvs. 85 kr litern.


Färg: Ljusgul, dimmig vätska fullt med jästflakes som simmar omkring. Ett finger högt skumtäcke som lämnar rejält med rester på glaset


Doft: Aprikos, grapefruktskal, apelsin, tropisk frukt, sötma, gummi & malt.

Smak: Fruktig! Grapefrukt, påersika, honung, tallbarr, mango & apelsinskal.


En rejäl kropp med lite kolsyra. Beskan slår emot vid första klunken & växer långt bak på tungan.
Kommer på mig själv med att efter en stund ta en klunk till för att dämpa den stegrande beskan... hjälper föga ;-)


God, men inte fantastisk.
En bra West Coast IPA med en bra beska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar