tisdag 22 oktober 2013

Dugges Oktoberdunkel

Hmmm... jag ser att jag knappt köpt någon oktoberfestöl i år. Har helt enkelt valt bort detta 'fenomen' då det numera kommer så mycket fantastisk öl via Systembolaget varje månad.
Varför lägga pengar på öl som inte motsvarar förväntningarna?

Trots detta är jag ju bara tvungen att prova oktoberfestölen från bryggeri i min kommun!

Dugges Bryggeri ligger numera i Landvetter, Härryda och dagens oktoberfest att prova är då: Dugges Oktoberdunkel .


Pris på Systembolaget var 24:90 för 500 ml dvs. 50 kr litern
ABV: 6.0 %

Ölet är lite dimmigt och med en mörkbrun mahognyfärg. Doften är lite metallisk, malt, karamell, nötter och lte kaffe.
Smak av torkad frukt, hö, kaffe och choklad.


Ingen höjdare men det är ett 'oktoberfestöl' så vad kunde jag förvänta mig?

'"Utgått, kan inte beställas" säger bolaget och du behöver inte bli deprimerad...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar