onsdag 4 september 2013

Brygghus 19 Festival

Dags att skriva ikapp lite!

Har tyvärr inte tiden jag skulle vilja ha att skriva om ölen jag provar :(
Dygnet har ju bara 24 timmar.

Här kommer min reflektion på Brygghus 19 Festival som jag provade 2013-08-25.


Brygghus 19 Festival  är en American Pale Ale med ABV på 5.5 % som finns i Systembolagets beställningssortiment. Priset är 23:90 för 330 ml dvs 72 kr litern.


Färg: Ljus bärnsten. Skummet stiger snabbt & försvinner lika fort.

Doft: Metall, citrus, bröd & jäst.


Smak: Frukt, citron, jäst, metall. Alldeles för mycket kolsyra för min smak.

Väldigt vackert öl, tyvärr så räcker inte det...

Usch! Riktigt dålig! Vad besviken jag blir! Efter att ha tvingat i mig halva flaskan (tro mig, det brukar inte vara svårt) så gick den i vasken.


Mitt första öl från Brygghus 19 och skall det smaka såhär så blir det nog mitt sista...

Rekommendation: Köp ej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar