lördag 16 mars 2013

Mohawk Black Coffe India Pale Ale Easter Edition 2013

Mohawk Black Coffe India Pale Ale Easter Edition, puh! Man hinner bli riktigt törstig innan man är klar med uttalet på det ölet!


En svart IPA skapad av Stefan Gustavsson & i och med det är mina förväntningar höga - har Stefan skapat något öl jag inte gillar?


Svart, kolsvart, ogenomtränglig & klar vätska. 4:a fingrar högt, beige skum som stannar kvar länge & lämnar rejäla rester på glaset.


Doft av fläder, kaffe, äpple, vanilj, citrus, grapefrukt, gräddkola & mjölkchoklad.

Smakar lakrits, grapefrukt, citrus, apelsin, liten touch av kaffe, mörkt rågbröd & mörk choklad.


En riktigt fin & balanserad efterbeska som stannar kvar & kittlar smaklökarna.


WoW! Jag är kär! Helt klart ett öl i min smak! Förstår inte sambandet med påsk här men skit i det! Den här kan avnjutas året runt :)

På ratbeer finns fler åsikter om detta öl.


Du hittar fortfarande denna på Systembolaget till det facila priset av 27:90 för 330 ml dvs. 85 kr litern.

Jag säger KÖP!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar