söndag 2 mars 2014

Stone Espresso Imperial Russian Stout 2013 "Odd Year" Release

Då jag kände ett starkt behov av Stone Imperial Russian Stout så grävde jag mig in djupt in i ölkällaren och plockade ut denna Stone Espresso Imperial Russian Stout 2013 "Odd Year" Release.



Inköpt 10:e okt. 2013. Släppt på Systembolaget 1:e okt. 2013.

ABV: 11 %

Bryggd med massor av espressobönor gör att den får den en fantastisk doft och smak av espresso.


Jag provade detta fantastiska öl den 11 okt 2013 och du kan läsa min recension här

Fyra månaders lagring har inte påverkat denna imperial stout någonting. Jag har fyra-fem flaskor kvar och hoppas kunna hålla fingrarna borta i några år... Tror den här ölen når sin peak efter c:a 10-12 år...

Brewmaster Steve Wagner på Stone Brewery berättar inspirerande om detta fantastiska öl:



Här har vi något helt fantastiskt!

Tror du inte på mig så tro på alla som betygsatt ölet på ratebeer och Beeradvocate !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar